1. Merhaba Ziyaretçi,
    Ramazan ayı boyunca düzenlediğimiz konvoylara katılmak istemez misin? Ayrıntılar İçin Tıkla!
  2. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  4. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Genel Ets2 İyi Bir Şöför Olmanın Yolları !

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve POVAC tarafından 12 Ocak 2020 başlatılmıştır.

  1. POVAC

    POVAC
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    32
    126
    95
    105
    Scania
    TruckersMP Profili
    Merhabalar;

    Ets2' de aslında iyi bir şöför olmanın yolu dikkatli bir sürücü olmaktan geçiyor.Bunu oyun için anlatıyorum fakat gerçek bir araba kullanırken de dikkat edilmesi gerekir.Daha iyi anlaşılması için maddeler halinde yazmayı düşünüyorum.Eğer gözden kaçırdığım maddeler olursa konu altına yazarsanız,konuya eklerim.Maddeleri yazmadan önce ben kendi oynanış biçiminde yola çıkıyorum,herkesin oynanış biçimi farklıdır ve yazılan maddeler size uymayabilir.

    -1 Mutlaka yoldaki çizgilere uymanız gerekmektedir.Yoldaki çizgilere uyduğunuz takdirde kaza yapma oranınız neredeyse imkansıza yakındır.

    -2 Gözünüz sağ ve sol aynanızda olsun.Çoğu kaza bu aynaların kapalı olmasından veya dikkat edilmemesinden yaşanmaktadır.

    -3 Hızınıza dikkat edin.Özellikle keskin dönüşlerde hızınızı yavaşlatın,aynalar sayesinde konumunuzu yola göre ayarlayın.

    -4 Sağa,sola dönerken ve şerit değiştirirken sinyal vermeyi unutmayın.Sinyal vermeniz arkadan gelen sürücülere bir uyarı anlamı taşımaktadır.

    -5 Gereksiz sinyal kullanımından ve selektör kullanımından kaçının.

    -6 Öndeki araç ile mesafenizi koruyun.Öndeki aracın ani frenler yapabileceğini unutmayın.

    -7 Trafik ışıklarına özen gösterin.Çoğu kaza bu ihlalden dolayı yaşanmaktadır.

    -9 Direksiyon başında telefon vs bunlarla uğraşmayın.

    -10 Araç ışıklarını daha dikkatli kullanmaya özen gösterin.


     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 13 Ocak 2020
  2. power10

    power10
    Kayıtlı Kullanıcı

    33
    350
    155
    55
    Burada gördüğüm en anlamlı konulardan birisi. Tebrikler.

    Aslında burada güzel bir kitle var. Sürüş eğitimi bile verilebilir kısa güzel eğitici videolarla. Fakat sorun şu ki; neden yavaş gidiyor veya hızlanıyorsunuz diyecekler. Burada da ayrılan 2 tür kitle var aslında.

    Birinci kitle ; Ets yi steam veya çevreden görerek tanışan kitle.
    İkinci kitle ; Ağır vasıtalara meraklı ,onlar hakkında ilgili ve bilgili bir kitle.

    Birinci kitlemiz aslında kendilerine göre haklılar. NFS tarzı bir oynayışla daha çok zevkte alıyor olabilirler. Fakat işin özüne bakılırsa bu doğru bir sürüş tarzı değildir.

    İkinci kitlemiz ise ; Eminim bir çok araç ve modeli yakından tanıyan. Bununla kalmayıp nakliye ve lojistik sektörüne kadar araştırmalarla deneyim elde edinen ve Ets nin simülasyon oyunu sayesinde belki hayali ; belki de arada bir boş vakitlerinde gerçekte bir TIR sürme imkanı olmasa da evinde ara sıra bir kaç seferle ;bu serüveni birebir gerçeğine uydurarak similasyon deneyimi yaşayanlar.


    İkinci kitle için mazot önemlidir. Bu kitlenin bir çoğu zaten gelişen Ets yi görüp evine direksiyon seti alarak sürüş zevkini ilerletmiş kesimdir. Aracına yükleme yaptığında ; ne taşıdığını bilir. Ortalama kaç km gittiğini bilir. Motoru çalıştırır çalıştırmaz hemen yüksek devirde kullanmaz. Similasyon oyununun içinde olsa bile asla kaza yapmadan gitmeye çalışır ve aracını korur. Oyun dinamikleri de birebir neredeyse gerçek deneyimleri artık yaşatabilliyor. Aracına az yaktırtmaya ve doğru kullanmaya çalışır. Dizel motorların amacı seri şekilde hızlanmadan tam aksi sabit bir hızda uzun kilotmetreler çevirmesi için üretilen bir motordur. Doğru bir bilinçle aracını kullanmaya çalışır. Örnek vermek gerekirse bu yerine göre değişir. Ortalama 800 veya 900 kilometre yolu gerçek saatte TAM 1 saatte gidebiliyorum. En seri gidebildiğim yol otoban ve düz yollarda ortalama 85 veya 90 şeklinde gidiyorum. Aracın yakıtı otomatik şanzıman uzun yol serisi olmak üzere ; ortamala 100 km de 35 litre yakıyor aracım.Daha da az yaktırdan arkadaşlar olabiliyor.İkinci kitlede ne kadar çok sefer atayım veya hızlı gideyim derdi yoktur. O nakliye hasarsız teslim edilmelidir.

    Birinci kitle için ise ağır vasıtalara ilgisi olmayanlar. Biz ne kadar sizler için şöyle gidin böyle gidin desekte bir yerden sonra sıkılcaksınız. İkinci kitle bunların hepsini mantık dahilinde yapıyor. Bellki ikinci kitle youtube da TIR vlogları izleyerek daha da deneyim kazanıyordur. Birinci kitlelere yardımcı olmak istesek bile bu aradaki uyuşmazlıktan tuhaf bakışmalar hep olacaktır. İkinci kitle de isterse yeri geldiğinde onlarda aracını hızlı kaldırıyor ,seri manevralar yapıyor fakat hep bu tarz kullanım yakıtı %50 lere kadar çıkaracağından o teslimatında hiç bir anlamı olmayacaktır. İkinci kitlede öyle bir kitle var ki ekonomi faktörünü birebir gerçekçi kılarak belki seferden sonra ceplerine 500 ila 1000 tl zor kalıyordur. Oyunda bile mazot fiyatları tavan ;navlun fiyatları yeterli olmayınca bu gerçekler ortaya çıkıyor.

    Burada arkadaş veya bende dahil iyi niyet kapsamında görüş belirtiyoruz. O da şu sebebten dolayı. Ets multiplayer ilk zamanlarda aşırı çekilmezdi. Doğru ve oturaklı bir ceza sistemiyle şimdi herşey daha kontrollü ve düzgün işleyebiliyor. Birinci kesim ise ; malesef NFS veya düzgün şekilde aracını kontrol edemediği için bu sebebten bile ban yiyor. Bu yüzden doğru şekilde kullanmanın ana yolu bu uzun ve ağır abiyi şeritte tutmayı öğrenmekle başlar. O ,daracık yerlerden geçirmeyi başarmakla başlar.

    Bazen denk geliyor.
    Birinci kitle ban yiyor ve kendi bakış açısına göre çok haklı fakat onu değerlendiren ikinci kitle grubuna üye bir admin değerlendiriyor. Sonuç olarak bu arkadaşlar oynamaya hakkının elinden alındığı düşüncesiyle üzülüyor.

    Yapılması gerekende ; alışma sürecini tamamlayana kadar doğru şekilde araç sürmeye gayret etmek olacaktır birinci kitle için. Yakıtı fazla yaktırın bu kadara detaya girmenize gerek yok istemeyenler için fakat en azından kazaların önüne geçilebilmek için bir şekilde araçlar dorsede dahil şerit içinde gitmesine önem verin. Çünkü aracın baş kısımı kurtulsa bile dorse kurtulamıyor ve yine bir kaza doğuyor.

    Son olarakta belki aranızda klavye ve mause kullananlar olabilir. Bunlar bahanede değil. Belki 2 yıl klavyeden parmaklarla yine aynı vaziyette acele etmeden ; aracı doğru hizada tutarak bende oynadım. Biraz zorlasa da buna da alışılıyor. Şimdiki yeni klavyeden sürme ayarları eskisine göre çok ileride iyileştirilmiş.

    Güzel bir topluluk oluşturulmuş. Multiplayerde artık ağırlıkta ikinci kitle el sahipliği yapıyor. Bu noktaya geleceğini zaten biliniyordu. Povac arkadaşın öneri ve tavsiyeleri çok doğru. Kulak vererek mutlaka sürüş deneyiminizi iyileştirin ve artık Türkler kötü araba kullanıyor demesinler.:tur:
     
  3. Razor3214

    Razor3214
    Özel Üye Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    34
    2.458
    3.069
    220
    Scania
    TruckersMP Profili
    Ben genel bir tavsiye vereyim. Lütfen, yıl 2020 oldu, ama hala aracı geri viteste bırakıp başka işlerle uğraşanlar var. Bir tamirhaneye ya da garaja gittiğim zaman bip bip geri vites dinletmeyin artık. Kornaya yapışanlar konusuna girmeyeceğim. :karizma:
     
    Damacan, Efe Kutay, xuey-s ve 8 kişi daha bunu beğendi.
  4. gsbs1995

    gsbs1995
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    660
    365
    220
    Volvo
    TruckersMP Profili
    150 siniri düştüğünden beri ban yemiyorum oyuna gireşim gelmiyor oyundan soğudum bu oyun eksi 5000 dorseyle 150 basıp plays tv actigimiz zamanlar daha iyidi

    Oyun bu sonuçta gerçek hayat değil ben hızlı gidemeyince2 zevk almıyorum
     
  5. Eagle Vision

    Eagle Vision
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    28
    333
    234
    145
    Volvo
    TruckersMP Profili
    @power10 Gayet iyi özetlemiş. Ha birde bu birinci kitle öyle bir modifiye yapıyor ki 8x4 tır ile (birde o iğrenç boyaları kullanırlar) 3 akslı dorse taşıyan mı dersin, fırsatı olsa kabin içine çakar lamba ışık ve korna takacak olan kişiler mi dersin. Gözlerinizin kanamaması mümkün değil.
     
    Damacan, EM1R, Efe Kutay ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  6. Uorku

    Uorku
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    17
    310
    157
    160
    Mercedes
    TruckersMP Profili
    direksiyon setim yok benim ve dorseli tırları geriden park edemiyorum yapması zor ayrıca çift dorseli tırlar için birşey söylemedin
     
  7. POVAC

    POVAC
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    32
    126
    95
    105
    Scania
    TruckersMP Profili
    Benimde direksiyon setim yok.O park olayını bende beceremiyorum.Eğer yapabilirsen oda sana bonus olsun.
     
  8. hackvita

    hackvita
    Özel Üye Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    31
    850
    3.010
    250
    Scania
    TruckersMP Profili
    Hahaha hocam içimdeki derde tercüman olmuşsun anlamıyorum 8x4 şasi ile normal ağırlıkta yüklere koşmak nedir. Birde mor ve fosforlu yeşil renklerle boyamaları yani en azından wot hesabı varsa bir zahmet metalik boya dlc si bedava veriliyor alıp kullansınlar.
     
    power10 bunu beğendi.
  9. power10

    power10
    Kayıtlı Kullanıcı

    33
    350
    155
    55


    8X2 R 450

    Tam bir Ets seçimi olmuş işte. Bu araç V8 motor olsa bir şey demiyeceğimde belki yarın birgün ağır nakliyat işinde koşar diye. R 450 ile ne yapabilir bu şase ile. Bu da Etsdeki seçimlerin bir gerçeği. Yani en baba yük taşısanda çok uzun bir şase ve 200 tonluk yük taşımıyorsan bu sana gerekmez ki ? 6x4 de işini hayli hayli görebilir. Brazilyadaki kamyoncularda bir tuhaf. Aracın arkasını kaldırıp kullanma tarzları sonrası bu 8x2 şaşelere gereksiz yatırımları vs.
     
    hackvita bunu beğendi.
  10. POVAC

    POVAC
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    32
    126
    95
    105
    Scania
    TruckersMP Profili
    Nedeni basit metalik renk ilgi çekici olmuyor ama fosforlu renkler dikkat çekiyor.Kullananlar zaten renk uyumuna bakmıyor ki dikkat çeksin istiyor.
     
    EM1R bunu beğendi.