1. Merhaba Ziyaretçi,
    Ramazan ayı boyunca düzenlediğimiz konvoylara katılmak istemez misin? Ayrıntılar İçin Tıkla!
  2. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  4. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Genel ETS2 Yokuşlardan Çıkan En iyi Çekici nedir?

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve StSyleRack tarafından 27 Mayıs 2021 başlatılmıştır.

  1. StSyleRack

    StSyleRack
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    21
    4
    0
    70
    Scania
    TruckersMP Profili
    Full merakımdan soruyorum yokuşlardan en iyi çıkan çekici hangisi
     
  2. hackvita

    hackvita
    Özel Üye Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    31
    850
    3.010
    250
    Scania
    TruckersMP Profili
    Ağır tonaj da Mercedes 16 vites şanzımanı+730 beygir scania motoru hangi araca takarsan tak bu ikili. Ama manuel sürün. Otomatik vites, motor ve şanzıman farklı olduğu için vites geçiş aralıklarını iyi okuyamıyor vites kontrolü sizde olmalı
     
  3. CumaliBzdmR

    CumaliBzdmR
    Yönetici
    Plaka

    33
    4.641
    9.261
    200
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Değişmediyse, Volvo.
     
    Razor3214 ve EuropeanDriver bunu beğendi.
  4. Razor3214

    Razor3214
    Özel Üye Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    34
    2.456
    3.065
    220
    Scania
    TruckersMP Profili
    Ben hangi aracı alırsam alayım, yüküm ağırsa ve yokuş dikleşiyorsa, manuel vitese geçiyorum (düz yolda klavye ile manuel sürmek zor geliyor). Sonra tekrar otomatiğe geçip yoluma devam ediyorum.

    Şahsi görüşlerimde, Volvo ve Scania (kendi şanzıman ve motor değişimleriyle) yokuşta yükler ne olursa olsun gidiyorlar manuele alınca. Çok zorlandıklarını hissetmedim. Elbette yükler piyasa yükleri (100 ton üzeri gibi şeyleri denemedim).
     
    hoca33 2 bunu beğendi.
  5. MertOguz

    MertOguz
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    1.007
    675
    230
    TruckersMP Profili
    Uzun zaman önce kendi çapımda tüm çekicileri test etmiştim. Standart hâliyle en iyi yokuş çıkan ve hızlanabilen çekiciler genellikle Volvo modelleriydi. Çünkü çok ağır olmayan şasilerine 750 HP motor da eklenince yokuşlarda performanslarından ödün vermiyorlardı. 2016 model Scania'lardaki 730 HP motor da gayet iyi, fakat ağırlık olarak Volvo'lara göre dezavantajlı durumdalar. Volvo ile hız kaybetmeden çıktığım yokuşları, Scania'larda yaklaşık 5-10 km/h hız kaybederek çıkıyordum. Scania Streamline'ın ağırlık seviyesi ise gayet iyi, tercih edilebilir.

    İşin içine save edit (kayıt dosyası düzenleme) girerse, yani her çekiciye 750 HP motor takılacak olursa, ağırlığı en düşük modeller yokuşlarda öne geçecektir. Önceden Iveco ve Renault modelleri bu konuda çok avantajlıydı. Fakat zaman geçtikçe SCS Software, çekicilerin şasi ağırlıklarını ve motorların güç-tork eğrilerini değiştirdi diye biliyorum. Iveco hâlâ avantajını koruyor ama Renault'ların ağırlıkları artmış olması lâzım. Özellikle Renault T'nin ağırlığı bir hayli fazla.

    Yukarıda yazdıklarıma ek olarak, ağırlığı ideal durumda olan ve 750 HP motorla birlikte sağlam yürüyen diğer çekiciler ise DAF XF Euro 6 ve MAN TGX Euro 6.


    Yokuşlu yollarda kullanmayı düşünmeyeceğim diğer çekiciler ise Mercedes Actros (2014) ve Scania S/R (2016) olurdu.
     
    EmreG bunu beğendi.