1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.
  2. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  4. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Genel Yeni Volvo FH Serisi İle Üstün Yol Tutuş

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve NiekHD tarafından 11 Haziran 2014 başlatılmıştır.

  1. NiekHD

    NiekHD
    Yönetim Ekibi Yönetici

    1.218
    2.258
    360
    Volvo Kamyon, yeni lanse ettiği FH serisini geliştirirken kamyonun yol tutuşuna ve yolda vereceği tepkilere büyük özen gösterdi.

    [​IMG]

    Hem ön hem de arka süspansiyon sistemlerinin optimize edilmesi, arttırılmış boşta gitme dengesi ve daha iyi kabin süspansiyonu gibi özelliklerin tümü, yeni Volvo FH'ın üstün bir sürüş ve yol tutuş sunmasını sağlıyor. Bağımsız ön süspansiyon ise yeni FH'ı daha da üstün kılıyor.

    Dünya’da bir ilk - Bağımsız ön süspansiyon

    Yeni Volvo FH serisi, aynı zamanda dünyanın bağımsız ön süspansiyonlu (IFS) ilk ağır çekicisi. IFS’nin yanı sıra kremayer ve pinyonlu direksiyon ile FH çekici, sürüş ve yol tutuş üzerinde çok büyük bir etkisi olan iki yeni özelliğe sahip. Volvo Kamyon Ürün Yöneticisi Martin Palming konuya ilişkin olarak; "IFS ön tekerleklerin ayrı birer süspansiyonu olması ve böylece bir tekerleğin hareketlerinin diğerini etkilememesi anlamına geliyor. Sonuç olarak yolda daha istikrarlı ve dengeli bir sürüştür sağlanıyor" diyor. Bağımsız ön süspansiyon, binek araçlarda uzun zamandır, otobüslerde ise bir süredir kullanılıyor. IFS, hem konforu hem de dengeyi arttırıyor.

    Daha fazla hassasiyet

    Şasi ve kabinde yapılan iyileştirmeler, aynı zamanda yeni Volvo FH'ın yönlendirme dengesinin de daha iyi olduğu anlamına geliyor. Devrilmeyi önleme ve yönlendirme dengesi kombinasyonu sürücüye daha gelişmiş bir hassasiyet ve kontrol hissi sağlayarak sürüşü kolaylaştırıyor. Stefan Axelsson açıklamasında, “Yeni FH, yolda dengeli ve öngörülebilir bir sürüş sunuyor. Ayrıca direksiyon hakimiyetini mükemmelleştirmeyi de başardık" diyor.
    Yönlendirme ve devrilmeyi önleme dengesinin, sürücü üzerinde doğrudan ve nakliyecinin kârlılığı üzerinde dolaylı bir etkisi bulunuyor. Stefan Axelsson bu konuyla ilgili olarak;
    “Kamyonun geliştirilmiş özellikleri, sürücünün daha az yorulmasını ve böylece aracı daha rahat sürmesini sağlıyor. İşine odaklanabilen bir sürücü, aracını daha güvenli kullanıyor ve ister araç sürmek, ister rotanın sonunda müşteriyle buluşmak olsun, her işte daha başarılı oluyor” diyor.

    Daha hassas yol tutuş

    Kremayer ve pinyonlu direksiyon da binek araç sektöründen örnek alınan teknolojidir. Dişlilerle donatılmış bir direksiyon şaftı, direksiyon simidi hareketlerinin tekerleklere geleneksel bir direksiyon dişlisine kıyasla daha doğrudan iletilmesini sağlıyor. Bu da sürücüye daha hassas bir yol tutuş hissi olarak yansıyor. Bu iki yeni özelliğin bir arada oluşu yeni Volvo FH'a benzersiz sürüş ve yol tutuş özellikleri kazandırıyor.
    Martin Palming, başlangıçta soldan direksiyonlu kamyonlarda kullanılacak olan yeni teknoloji hakkında “Volvo FH, hem yönlendirme dengesi hem de sürüş ve virajlarda yol tutuş açısından standartları belirliyor. Tamamen dolu bir katarı bu kadar büyük bir hassasiyet ve güvenlikle sürebilmek tek kelimeyle olağanüstü bir his. Aracı rotasında tutmak için herhangi bir ekstra direksiyon hareketi yapmak gerekmeksizin yeni FH çekici, gerçekten etkileyici bir hassasiyetle virajlarda sizin belirlediğiniz çizgiyi izliyor” diyor.
     

  2. Teyyare Nazo

    Teyyare Nazo
    Yasaklı Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    27
    255
    400
    415
    eskilere gidelim konu güncel :)
     
  3. avcitalip

    avcitalip
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    22
    197
    106
    385
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Kim ne derse desin, Bence şu anda Tırların Kralı...

    Renault sesiyle de SCS'yi beklemeden orijinal sese benzer bir ses ekledim. 10 numara oturdu. Ama SCS'nin kesinlikle bu aracı bir elden geçirmesi şart...

    http://mods.ets2mptr.com/mod/volvo-fh16-750hp-icin-renault-tir-sesleri-modu.html

    [​IMG]


    Çok yakışıklı araç gerçekten, ve yanında getirdiği o teknolojiler...
    Tabi Türkiye yollarına gelmez diyorlar, masraflı araçmış galiba.
     
  4. ceykips1988

    ceykips1988
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    29
    30
    7
    95
    Mercedes
    TruckersMP Profili
    Masrafını bilmem ama çok güzel duruyor. Ben Eskişehir'liyim burda bir lojistik firmasında dört tane gördüm. Herkes ağzı açık bakıyor trafikte :)
     
    avcitalip bunu beğendi.
  5. JetImam

    JetImam
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    19
    91
    35
    70
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Kardeş bende Eskişehirliyim, Sultandere'de ikamet ediyorum. Bizim burda 500 BG Modelini gördüm bu gün, artmaya başladı bu volvo araçları, türkiye'de. :)