1. Merhaba Ziyaretçi,
    Ramazan ayı boyunca düzenlediğimiz konvoylara katılmak istemez misin? Ayrıntılar İçin Tıkla!
  2. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  4. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Haber Teknik Bakımdan Ses - Ağırlıkların Dengelenmesi

Konusu 'Haberler / Güncellemeler' forumundadır ve CumaliBzdmr tarafından 15 Haziran 2017 başlatılmıştır.

  1. CumaliBzdmR

    CumaliBzdmR
    Yönetici
    Plaka

    33
    4.641
    9.261
    200
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Süspansiyonlar ve ağırlık dağılımının simülasyonu
    Bir yıldan fazla bir süredir, programcılarımız ve test görevlileri, oyunlarımıza daha ilginç kargo ve römork kombinasyonları getirme amacı ile çok fazla zaman harcıyorlar ve en çok istenen özelliklerden birine uygun destek eklediler: çift dorseler, ağır yükler , Gelişmiş ve çok mafsallı römorklar.

    Özellikle bu özelliğin neden bu kadar zor ve çekilmek istediğini merak edebilirsiniz. Sonuçta, 18 Wheels of Steel serisi oyunlarında önceki sims'lerden birinde makul bir şekilde yol trenleri vardı.
    Fakat fizik simülasyonumuzun sadakatiyle eşlik eden karmaşıklığı o zamandan bu yana büyüklük sırasına göre artmıştır. Her şeyin dengede ve senkron durumda olduğundan emin olmakta daha da karmaşıklaşıyor. Birçok tekerleğin yola dokunduğu römorkun verimli fizikinin zorlu bir görev olduğu kanıtlanıyor; Özellikle kargo ağırlığı dağılımı ve eşlik eden süspansiyon yükleri ile çok tekrarlamamız gerekiyordu.

    [​IMG]
    Hayat boyunca, bir römork, binlerce ton kargo taşıyabilir, mümkün olduğu kadar az bakım yaparak ideal bir şekilde çalışır. Zorlu taleplere dayanabilmek ve yükü güvenli bir şekilde hedefine ulaştırmak için yükün ağırlığını gözlemlemek çok önemlidir. Bir römorka aşırı yük bindirdiyseniz veya ağırlığı doğru bir şekilde dengelemiyorsanız, römork, süspansiyon veya tekerleklere zarar verebilir, yola zarar verebilir ve en önemlisi, çalışmasının güvenli olmamasına neden olabilir. Taşımacılık sektörü daha ağır ve daha ağır yük taşımak için sürekli kesme talebiyle teknik ve hukuki sınırlamaları aşmak için traktör ve yarı römorka daha fazla uzunluk ve dingiller ekleyerek yeni çözümler benimsemiştir.

    Ancak aks sayısı ile değil, nerede oldukları ve römorkun yük altında iken bir bütün olarak nasıl davrandığına ilişkin. Kuzey Amerika ve Avrupa arasındaki önemli farklılıklar vardır.

    Avrupa'da, yasal ağırlık, kamyonun ve römork kombinasyonunun toplam uzunluğunu sınırlamak ve toplam ağırlığın yol yüzeyinde herhangi bir tekerleği çok sert bastırmayacak şekilde dağıtılmasını sağlamaktır. Nihayetinde bu, traktörün arka akslarına ilave aksların eklenmesine ve nispeten sınırlı uzunlukta römorkun altına eklenmesine yol açtı. Mühendisler birbirlerine yan yana daha fazla tekerleğin bindirilmesinin (yüksek yanal sürtünmeye bağlı olarak, burada konu hakkında bir döküman mevcut , bölüm 2.1.3) lastik fırçalamayla ilgili sorunlara neden olduğunun farkına vardıklarında, tekerleklerin dönüşü veya bunu takip edenlere yaratıcı bir çözüm getirdi.

    [​IMG]
    Öte yandan ABD'de, düzenleme toplam kamyon uzunluğu konusunda biraz daha esnektir. Her dingilin ağırlığı konusunda halen zorlu kısıtlamalar bulunmaktadır, ancak ağırlıkların dingil mesafelerini artırmak için iterek ağırlığın kısa bir uzunlukta yoğunlaşmadığından emin olma mevzuatı da bulunmaktadır. Mühendisler, sırayla, Federal Bridge Formula ( kaynak ) ile uyumlu olacak şekilde ağırlığı yaymak için römorkları daha uzun sürdü . Lastik aşınmasını azaltmak ve makul bir biçimde dönüş yapabilmek için, birden fazla pivot noktasına sahip römorklar benimsenmiştir.

    [​IMG]
    Süspansiyonun birincil görevi, tekerleği yolda tutmaktır. Tekerleklerin sebep olduğu sürtünmenin fren veya köşeye yetecek kadar olduğundan emin olmak için tekerleği yere etkili bir şekilde itiyor. Yanal rüzgârdan kaynaklanan yol darbeleri, çukurluklar, pürüzlü yollar veya beklenmedik ağırlık kaymalarından kaynaklanan darbelerin enerjisini emmek için de yerinde. Süspansiyon sistemi son derece dayanıklı olmalı, her dingilin her bir tekerleğin yükünü ayrı ayrı ele alan kendi süspansiyon sistemi var, çevreye karşı enerji emen dinamik bir sistem olarak çalışıyor. Kargo taşımacılığında kullanılan birkaç süspansiyon çeşidi vardır, ancak bu kendi gelecekteki bir konuyu hak etmiş olabilir.

    Frenler bir aracın tartışmasız en kritik kısmıdır. Ya karayolundaki başkalarının güvenliği açısından ya da yükün güvenliği açısından hepimiz amaçlandıkları gibi çalışmalarını istiyoruz. Araçta birden fazla aks varsa, her aks kendi fren sistemine sahip olmalıdır.

    Karşılaştığımız en karmaşık problem, ağırlığın, yeni römorkların çoklu dingilleri ve pivotları boyunca dağılımı oldu. Ağırlık dağılım algoritmalarını, yeni römorklar için çalışması için yeniden hazırlamak ve eski römorklardan olumsuz etkilenmemesini sağlamak için yeniden yapmak zorundaydık. Süspansiyon simülasyon kodunun sayısal istikrarıyla devam eden savaşımız bitmedi.

    Test ve ayarlama sırasında, özellikle geri destek ve ters yönlü direksiyon öğrenmek zorunda kaldıklarında oldukça komik olan bir çok sorunla karşılaştık. Biz hataları ayıklarken çok eğlendik. Genel anlamda, römorkun davranışının oyuncunun girişi ile doğru şekilde çalıştığı gözlemlendi. Bu, özellikle ETS2 için yönlendirilebilir römorklarla birlikte bizim için en büyük zorluk olarak kanıtlandı. Kesinlikle onlarla çalışmaktan büyük keyif aldık. Sonuçta, kararlılığımız, kum ve özverimiz hakim çıktı ve deneyimimizi ve yorulmak bilmeyen çabanın nihai ürününü hepinizle paylaşmamız gurur verici bir andı!
     
    Son düzenleme: 15 Haziran 2017
    Bigboy, BerkaYYY, quarter34 ve 8 kişi daha bunu beğendi.
  2. ByEmirhan

    ByEmirhan
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    597
    163
    160
    Yazının 2-3 paragrafını okuduktan sonra bıraktım. Ne uzun yazı bı :D
    Ets 2'ye ileriki zamanlarda bozuk yollar da gelecek mi ?
     
  3. 01Yusuf

    01Yusuf
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    1.935
    1.232
    250
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Şu anlık öyle bir plan yok, ileride gelmesi bekleniyor.
     
  4. Funderfull

    Funderfull
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    25
    176
    41
    85
    Scania
    TruckersMP Profili
    Kısaca küçücük kaldırımlara 40 50 ile çıkınca vurucakmı vurmucakmı asıl önemli olan bu ayriyetten lastiğin kaldırıma deydiği zaman içine girme olayını yaparlarsa gerçekten muhteşem olur.
     
  5. ByEmirhan

    ByEmirhan
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    597
    163
    160
    O biraz zor olabilir. Şunu da düzeltmeliler ön sağ teker kaldırıma çıkınca arka sağ havada kalıyor.
     
  6. Funderfull

    Funderfull
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    25
    176
    41
    85
    Scania
    TruckersMP Profili
    Zor olucak birşey değil sadece teker yumuşak olması lazım kaldırıma çıkıyosun vuruyo küt diye gerçekte tamam zıplar ama okadarda zıplamaz ve vurmaz.