1. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  2. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Genel Orta Yaşlı Araç Restorasyonu

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve FRANSMAAS tarafından 26 Ağustos 2019 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.
  1. Driven06

    Driven06
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    29
    378
    546
    435
    Mercedes
    TruckersMP Profili
    Herkese merhabalar, başlıktada yazdığı üzere bu tarz işlere merak salan, yapmak isteyen bilgi toplayan dostlarım için yardımcı olabileceğimi düşündüğüm bir konu açmak istedim. Bi' çok Benzin kafalı insanların yollarda imrenerek baktığı ama uğraşmak istemediği, fırsat bulamadığı bir uğraş. Gerçekten çok yorucu. Ne yaşadıysam ne hissettiysem bütün tecrübelerimi bu işi yapmayı düşünenler için paylaşmak istiyorum.

    Yer Ankara, araç BMW '93 E36 320i2. Bu işi yaparken en büyük tesellim ve desteğim aracın kazasız olması. Benim düşüncem bu araçlarda boya takıntısı olmamalı, daha doğrusu keyfi boyandığında bu duruma takınılmamalı. Kazadan dolayı boyalıysa alt yapısı belli olmayabilir, expert'ten detaylı kontrol edilmeli. Sonuçta yaşlı araçlar ve zamanla metal yorgunluğu, kazadan dolayı çektirme, düzeltme gibi işlemlerin yaşlı metali olduğundan daha dayanıksız hale getiriyor.
    Araba ilk Mersin'e 1998 tarihinde trafiğe çıkmış ve Gaziantep'e satılmış. Güneyin aşırı sıcağından ve BMW'lerin en büyük sorunu yıllar sonra iç döşemelerinin berbat hale gelmesinden dolayı fazla tedirgindim, en basit parça bile 100tl den başlıyordu.
    Boyayı kazımak için bir dükkan kiraladım, ustaya para versem çok daha fazla harcamış olacaktım fakat tecrübeniz yoksa işin ehline vermeniz uzun vadede çok daha iyi olur. Komple siyah rengi soyuldu ve kaporta parçaları söküldü. Tahmin ettiğim gibi Mersin'in nemi ve Antep'in yağmuru dolayısıyla içeride korozyon çok fazlaydı, kanser çürükler değildi ama can sıkabilirdi. Hepsini kazıdım ve İngiltere'de BMW kullanıcılarının kendi aralarında yaptığı şasi güçlendirme parçalarını alıp bir ustaya en düzgün şekilde kaynattırdım, bir tavsiye; imkanınız varsa başında bekleyin ve izleyin, bilmiyorsanız bile hiç konuşmayın sormayın ellerinizle yüzeyleri kurcaların çekinmeyin usta sizden tedirgin olur ve kaytarmaktan vazgeçer, bildiğinizi düşünür. Aracım çok yaşlı olmadığı için fazla çürükle uğraşmadım bu gerçekten stresli bir bölüm. Taban döşemesini bir kaldırırsınız sahil gibi kum doludur dokunduğunuz düşer bu adamı deli eder.
    Sadece sabır gerekli, Boya çok önemli, aracın görünüşünün en ciddi ve değerli bölümü, hem işçiliği hem maddelerin pahalılığından dolayı masraflı, boyanın kuruma döneminin uzunluğundan dolayı zaman kaybettiren bölüm. Kaportanızın bütün işlemleri bitmiş ve temiz olmalı, pürüz, tırtık gibi şeyler olmamalı, olabildiğince boyasız bile güzel gözükmeli. Ardından güzel bir ustada astar ve boya atıldı. Araç kuruma esnasında çok temiz bir yerde olmalı, yüzeye yapışan bir toz sizi gece uykunuzdan alabilir.
    En maliyetli ve zor kaporta kısımından sonra yapmanız gereken güzel bir elektrik tesisatı. Motor ve diğer mekanik parçalardan önce yapılmalı, orjinal ve kaliteli malzemelerle düzgün bir tesisat çekilmeli, testleri değerleri düzgün olmalı ve fabrika katalogları baz alınmalı. Lütfen sokak köşesi elektrikçilerine boyuna siyah bantlı işlemler yaptırmayın aracınız bi gecede kül olabilir. Ben olabildiğince orjinal fabrika elektronik parçaları için taban hazırladım, opsiyonel donanımları içinde ekstra bir orjinal tesisat ve lazım olur diye uçları bağlantısız fakat hazır kablolar döşedim, bunların donanımlarını uzun vadede toplayabilirim gerçekten bulması zor aletler(araç telefonu, hız sabitleme, Obc vb ekstra özellikler).
    Gelelim alt yapıya. Aracın alt takımları; akslar, diferansiyeller, salıncaklar, viraj çubukları vb parçaların bağlantı yerleri çok düzgün olmalı. Aracın geometrisini bul alt takım belirler düzgün olmazsa düz yolda yamuk giden şahinler gibi görünür. Olabildiğince sıfır olmalı çünkü günde binlerce kez darbeye maruz kalan parçalar ki taşıdığı ağırlık 1310+80kg ben. Araçların kamber, kaster ve rot geometrisi çok düzgün olmalı, bu değerler yine araç üretim yada bilgi kataloglarında yazar.
    Bol parçalı alt takımı geçtikten sonra gelelim motor ve şanzımana. Bu tarz araçların motorları dayanıklıdır fakat pataküte kullanımda küsebilir, buda çok nazlı ve baş ağrıtan bölüm. Aracımda ki motor M50B20 Tek vanos(Değişken sübap zamanlaması bknz''VTEC''). Daha önceden bu motoru yenileme işlemi yapmışlar bu yüzden çok uğraşmama gerek kalmadı ama bozuk motorlu bir araç restore edeceğiniz zaman özellikle BMW tarzı araçlarda 10.000 tl gözden çıkarmanız gerek. İleriki zamanlarda motor bloğumu orjinal 2.0 düzgün bir blokla değiştirip iç parçalarını büyültmek istiyorum(bknz: E36 Stoker kit) , tahmini 7.000tl. Motor rektefiyesi yapmayı düşünürseniz bloğun et kalınlığı malzeme durumuna iyi dikkat edin derim, 2. bir genişletmede çatlama riski çok yüksek. Motorun yılına teknolojisine göre sensörleri çok önemli, yenileyin derim.
    Arkadan itişli manuel vites araçlarda yanlama durumları çok olduğu için şanzımanda sizin başınızı ağrıtabilir, çok şükür ki şanzımanım Getrag marka ve gayet güzel. Motor-şanzıman ve debriyaj üçlünüz sizin keyif almanız için çok önemli, işçiliği çok iyi olmalı, debriyaj balatısını 1mm yamuk takılması bütün keyifinizi söndürebilir, titrer, sıyırır çekişi düşer. Hep bahsettiğim gibi gerekli maddiyatı ve düzgün ustayı denkleştirmek çok önemli, en kaliteli parçayı alsanız bile kötü usta onu mahveder.
    Benim için en keyifli bölüm motoru geçtikten sonra gelelim iç döşemeye ve dış aksesuarlara. Gerçekten bu dönemlerde pahalı, ben bu hobiye çocukluk hayalim yüzünden bulaştım arabalar benim için yaşama sebebim bu yüzden en iyisini yapmak istiyorum fakat maddiyat elimizi bağlıyor. Özellikle iç döşemelerin işçiliği çok önemli, daha hala uğraşıyorum sarkan, ayrık duran iç parçalarla. 2 adet kapı fitiline 1.800tl fiyat verdikleri an daha bi geri durdum. Ama sen yapmazsan ben yapmazsam bu güzel arabaların kıymetini kim bilecek, bende bilirdim 50.000tlye bi dizel buz dolabı alıp mantıklı yaşamayı ama 3 günlük dünya, istediği yapmadığın hayalini gerçekleştirmediğin bir hayattan ne zevk alabilirsin, tabiki imkanlar çok önemli ben sigarayı bıraktım, harcamalarımı azalttım şu illete bi kaç parça almak için :D Umarım sizi yormamıştır tavsiye ve tecrüba karışımı bir metin yazdım, merakı olan yapmak isteyen umarım bilgilerden faydalanmış olur herkese iyi sürüşler.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 26 Ağustos 2019
    drsnalt2, YusufE, TheKingTR ve 17 kişi daha bunu beğendi.

  2. Vueenx

    Vueenx
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    1.498
    1.040
    405
    Scania
    TruckersMP Profili
    Zımba gibi olmuş maşallah.
     
    FRANSMAAS ve UlasCaNN bunu beğendi.
  3. BeratALTIN

    BeratALTIN
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    764
    622
    405
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Doğru elde doğru kişilerde olunca çok fark ediyor...
     
    FRANSMAAS, UlasCaNN ve Ozan Ceylan bunu beğendi.
  4. xuey-s

    xuey-s
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    1.059
    1.638
    435
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Bu kasayı hiç sevmiyordum ama bu aracı görünce sevmeye başladım. Allah kaza bela vermesin. xD
     
    Son düzenleme: 26 Ağustos 2019
    FRANSMAAS bunu beğendi.
  5. UzmanCavus

    UzmanCavus
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    349
    276
    415
    Scania
    TruckersMP Profili
    Tek Kelimeyle Muhteşem :D Kapı Fitillerine 1800tl vermek yerine bir camcıdan bol etli bir fitil alıp , bir de akvaryum hortumu tarzı bir şey bulup içine sokup kullansaydınız hem çok daha ucuza gelir hemde tok bir kapı sesi elde ederdiniz , tabi yapmışken orijinal yapalım demişsiniz bize takdir etmek düşer, Bol Gazlamalar :P
     
    FRANSMAAS, Ozan Ceylan ve BeratALTIN bunu beğendi.
  6. hackvita

    hackvita
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    26
    109
    171
    335
    DAF
    TruckersMP Profili
    Renk ve işçilik muhteşem olmuş. Bu arada kaza hariç boya takıntısı bencede aşılması gereken bir sorun.
     
    FRANSMAAS, UlasCaNN ve Ozan Ceylan bunu beğendi.
  7. EmreG

    EmreG
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    397
    432
    350
    Volvo
    TruckersMP Profili
    gerçekten bu tarz şeyleri düşünüyordum bu konu azda olsa beni aydınlattı arabada çok güzel olmuş elinize sağlık
     
    FRANSMAAS ve Ozan Ceylan bunu beğendi.
  8. Leno'X

    Leno'X
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    1.064
    1.330
    405
    Scania
    TruckersMP Profili
    Patlamaya hazır fişeq
     
    FRANSMAAS bunu beğendi.
  9. KadirhaNÖzer

    KadirhaNÖzer
    Özel Üye Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    1.211
    1.262
    415
    Scania
    TruckersMP Profili
    Ne kadar BMW'nin sevmediğim bir kasası olsa da makine çok güzel olmuş Allah kaza bela vermesin
     
    FRANSMAAS ve UlasCaNN bunu beğendi.
  10. Ozan Ceylan

    Ozan Ceylan
    Özel Üye Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    1.137
    5.693
    395
    Ben bir mavi delisi olarak arabanın rengine düştüm.Anlatımın için eline emeğine sağlık abi gerçekten çok faydalı bir anlatım olmuş.Allah kaza bela vermesin Hayırlı olsun
     
    KadirhaNÖzer, FRANSMAAS ve UlasCaNN bunu beğendi.
Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.