1. Merhaba Ziyaretçi,
    Ramazan ayı boyunca düzenlediğimiz konvoylara katılmak istemez misin? Ayrıntılar İçin Tıkla!
  2. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  4. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Genel Mercedes Benz Yeni Actros Beygir Gücünün Az Olması

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve mertcanadres tarafından 16 Mayıs 2015 başlatılmıştır.

  1. corbanez

    corbanez
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    1.292
    1.905
    200
    Renault
    TruckersMP Profili
    Nasıl kickdown yapmaz? Oyunda bir kere deneseydiniz keşke:P Bana göre özellikle klavye ile oynayanlar ve otomatik kullananlar için akıllı otomatik şanzıman gerekebiliyor. Herkesin direksiyon seti yok, klavye ile oynayanların istediği vitese geçirme gibi bir lüksü yok ne yazık ki.
     
    Alper34 bunu beğendi.
  2. automatte

    automatte
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    45
    19
    7
    80
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Diyelimki Mercedes'le çok dik bir yokuştayız... Yük olarakta en az 25-30 tonluk bir arka ağırlığımız var....Otomatik+akıllı şanzıman kullandığımda devir göstergesi sona yaklaştığında bir üst vitese atıyor otomatik olarak. Araçın yapı olarak torku yüksek olduğundan ilk başta biraz afallıyor fakat sonra yavaşça devir artıyor ya da güç limite geldiğinden olduğu yerde kalıyor. Yokuş dikleşirse devir düşüyor ve alt devirlere yaklaşınca vites küçültüyor...Buraya kadar anlaştıksak sorun yok. Bu senaryoda ben manuel vites kullandığımda istediğim viteste (örn.5.vites) üst vitese geçmeyecek şekilde kickdown a hazırlık yapabiliyorum. Yani istediğim hızda ve devirde tutabiliyorum. Çünkü o anda olduğum yokuş biraz daha dikleşebilir ama otomatik+akıllı şanzıman yolun ilerisini algılamıyor o an olduğu yeri algılıyor. Kamyonlar yarış arabaları gibi hızlı vites değiştirmediğinden bu tarz durumlarda manuel vites işe yarayabilir.

    Benim bildiğim "kickdown" ın anlamı üst devir sonuna kadar zorlanır. Aracınız uygunsa devir saati üst devirde kitlenir ve alt vitese düşmez. uygun ya da istenilen yerde 1,2,hatta 3 vites düşürürsünüz. (sonra patlarsınız :))

    Uzun lafın kısası bende normal olarak otomatik+akıllı şanzıman oynuyorum. Manuel oynamak çok mantıksız. Bir senaryo ile alakalı bir yorum yapmıştım sadece :)

    (PS: dfgt sadece ileri ve geri vites atabilir. Klavye de ile aynı değil mi?)
     
  3. corbanez

    corbanez
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi
    Plaka

    1.292
    1.905
    200
    Renault
    TruckersMP Profili
    G27 ile istediğiniz vitese geçiş yapabilirsiniz :) Siz şunu dediniz;
    Ben de isterim bu oyunu G27 ile oynayayım ama 1000 TL :nogo:

    Anlatmış olduğunuz kick-down örneği gibi bir durum neredeyse motor freni yapmaktır ve arızalar dışında olanaksız bir durumdur. Yani bir alt vitese düştüğünde motor son devri görecek ise zaten mevcut viteste devir yüksektir. Dolayısıyla vites küçültme işlemi yapılmayacaktır aksine devri yükseltmeye devam ederseniz akıllı şanzımanın belirlenen vites aralığındaki devirde vites büyütecektir. Aslında olay; gaz pedalının kıçına tekmeyi basarsınız ve gaz kesene kadar adeta spor modunda kullanırsınız şeklinde düşünebiliriz.

    Verdiğiniz örneğin devamında ise manuel vitesteyken kickdown derken kastınızı pek anlayamadım çünkü manuel şanzımanda vites büyütüp/küçültme işlemi için şanzıman, sizin elinize bakar.
    Akıllı otomatik şanzımana sahp bir araçla ilerlerken baktınız ilerde yokuş var zamanlamanızı ona göre ayarlarsınız gaza yüklenirsiniz ve 1-2 vites küçültülür ve yokuşu o şekilde çıkarsınız. Yani akıllı otomatik şanzımanda da vites küçültme işlemi için şanzıman, sizin ayağınıza bakar diyebiliriz.

    Klavye ile oynarken gaz pedalını analog olarak ayarlama şansınız bulunmadığından, klavyede gaz tuşuna her basışınız zaten gazı köklediğiniz anlamına geliyor. Doğal olarak eğer akıllı şanzıman seçeneğini aktif ederseniz ve cc kullanmayıp sürekli gaz tuşunu kullanırsanız motor sürekli yüksek devirlerde dolanacaktır.

    Ben de sizin;
    demeniz üzerine akıllı otomatik şanzıman seçeneğini aktif ederek yüksek devirde vites değiştirme işlemini otomatik şanzıman ile de yapabileceğinizi ve bahsettiğiniz extreme yokuş seviyesinde olan sağanak-yağışta-maden-ocağından-yüklü-şekilde-çıkarken sıralı şanzımana geçip sonra tekrar otomatik şanzımana geçmenize gerek olmayacağı hakkında bilgi vermiştim. :)
     
    Son düzenleme: 17 Mayıs 2015
  4. Baranonen34

    Baranonen34
    Yönetici
    Plaka

    2.222
    5.556
    300
    MAN
    önce bi mp gelsin ozmn modları cıkar daha güzel bir hale çeviririz :)
     
  5. kaptan demir

    kaptan demir
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    184
    94
    85
    "mercedes anca 1 ay kullanılır sonra bunun beygiri az denip gene scania ve volvo kullanılır" diyen muhterem arkadaş doğru söylüyormuş.
     
    Teyyare Nazo bunu beğendi.
  6. FourtyFour

    FourtyFour
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    35
    267
    450
    200
    Renault
    TruckersMP Profili
    Mercedes'e şuan da hi 750 bg takabilirim, hatta konunun birinde "merso çıksın motor benden" demiştim fakat eski versiyonu gibi 510bg de bırakmadılar 625 fazlasıyla yetiyor. ;) Oyunda 625'i zorlayacak bir yol ve ortam da yok denebilir. Özel modlarla 60' - 70' yokuş tırmanacaksanız yakında birileri 1000bg çıkarır, biraz sabır.
     
    Teyyare Nazo bunu beğendi.
  7. Teyyare Nazo

    Teyyare Nazo
    Yasaklı Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    32
    255
    399
    210
    Bundan 1,5 sene önce 2500 beygir modu'nu yüklemiştim her gaza bastımda bi yere giriyordum çünkü baya hızlı kalkıyordu dediğin gibi oyun'da öyle bi bayır yok 625 ideal.
     
    Ekincan bunu beğendi.
  8. EmreTR

    EmreTR
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    25
    324
    366
    200
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Bence tırı sadece beygir gücüne bakarak oynanır oynanmaz diye yargılamak doğru değil.
    MP4 625bg bu düşük değil kaldıki volvoya göre çok ağır kalmamış gayet seri kalkışı var.Ve en önemlisi yol tutuşu gayet iyi.
    Bence konvoylarda vs. rahatlıkla kullanılabilir.Yakında 750bg moduda gelir.
     
  9. Maxstar

    Maxstar
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    309
    49
    85
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Yakıt ekonomisi yapmak istiyorsanız ve klavye kullanıyorsanız akıllı otomatiği önermem. W tuşuna bastığınızda full throttle olarak algılıyor ve sizi en düşük vitese atıyor böylece tüketiminiz 2 kat artıyor.

    Eğer Direksiyon seti kullanıyorsanız bu ayar mutlaka açık olsun. Throttle'ı ayağınızla ayarlayıp vites düşürmesine gerek kalmadan hızlanabilirsiniz.