1. Merhaba Ziyaretçi,
    Ramazan ayı boyunca düzenlediğimiz konvoylara katılmak istemez misin? Ayrıntılar İçin Tıkla!
  2. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  4. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Genel Mercedes-Benz 300 SL Coupé '54

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve O1f1 tarafından 20 Haziran 2017 başlatılmıştır.

  1. O1f1

    O1f1
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    291
    147
    110
    TruckersMP Profili
    Martı kanadı kapılarıyla zamanının çok ötesinde, bugünkilerin büyükbabası konumunda bir spor otomobil


    [​IMG]
    Katalog Performansı ve Teknik Özellikler
    Ülke: Almanya
    Motor Hacmi: 2.996 cc
    Maksimum Güç: 215 BG/5.800 rpm
    Maksimum Tork: 274,4 Nm/4.600 rpm
    Güç Aktarımı: FR (Önden motorlu, arkadan tahrikli)
    Havalandırma: NA (atmosferik)
    Uzunluk: 4.520 mm
    Genişlik: 1.790 mm
    Yükseklik: 1.300 mm
    Ağırlık: 1.295 kg
    [​IMG]


    Araç Bilgisi: 1955 New York Otomobil Fuarı'nda Daimler-Benz yenilikçi bir spor otomobil modelini, Mecedes-Benz 300SL'yi tanıttı. İnce çelik boruların karmaşık bir konfigürasyonuyla şekillenen çoklu boru tipi iskeletinin iiçne motor, kaportayı olabildiğince alçatabilmek için 50 derecelik açıyla boylamasına yerleştirilmiştir. Bu araç, 4 vitesli şanzımanı ile 260 km/sa gibi bir hıza ulaşabilen yüksek performanslı bir modeldi. Aracın en karakteristik özelliği çatının ortasına menteşelenmiş sağ ve sol kapıların yukarı doğru açılıp kapanabilmesiydi. Otomobilin kapıları açıkken görünümü bir martıyı andırdığı için bu kapı modeline "martı kanadı kapılar" ismi de tekılmıştır. Bu kapı modelinin oluşturulmasının nedeni boru tipi iskeletin yapısından dolayı kapı eşiklerinin çok yüksek olması ve bu nedenle yanlara açılan kapı modelinin ise yaramayacak olmasıdır. Sağlamlık olarak bir avantajı olsa da yan pencereler açılmadığı için havalandırma sorunluydu. Bununla birlikte arabaya girip çıkmak da zordu, bunu kolaylaştırabilmek için direksiyon giriş ve çıkışlarda köşeye doğru eğilebilecek bir biçimde tasarlandı. Araç, 6 silindirli 2.996 cc bir SOHC motorunca çalıştırılıyor ve W196 yarış otomobiline eklenen mekanik yakıt püskürtme sistemini kullanan ilk seri üretim araç oluyordu. Bu mekanizma sayesinde maksimum güç 215 BG/5.800 rpm değerlerinde seyrediyordu. Fren sistemi olarak 4 tekerlekte kampanalı frenler kullanılıyordu, araç ağırlığı 1.295 kg olarak zamanına göre hafif değildi ama üst düzey motoru bu modeli zamanının en iyi spor otomobillerinden biri haline getirdi. Seri üretim 300SL, spor otomobil yarışlarında çok iyiydi ve tarihinde sayısız galibiyetler bulunduruyordu. 1955'ten 1957'ye 1400 adet 300SL martı kanatlı 2 kapılı araç üretildi, fakat 1957'de 2 kapılı modelin üretimi durduruldu ve yerini daha geleneksel bir üstü açılabilir olan 300 SL roadster'a bıraktı.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kaynak
    -GT6
    -Carfolio