1. Merhaba Ziyaretçi !
    World Of Trucks Multiplayer Türkiye sitesine katılmak için buradan kayıt olabilirsiniz.
  2. Merhaba Ziyaretçi,
    discord.wotmp.com adresinden discord sunucumuza giriş yapabilirsiniz.
  3. Merhaba Ziyaretçi,
    Steam grubumuza katılıp, yapılan etkinliklerden ilk haberdar olma şansını yakala!

Rehber ETS2 - Şasi Çeşitleri

Konusu 'Rehberler / Kılavuzlar' forumundadır ve Hardy tarafından 16 Temmuz 2015 başlatılmıştır.

  1. Hardy

    Hardy
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    306
    469
    380
    Merhaba arkadaşlar,

    Oyunumuz içerisinde bulunan, birçok arkadaşımızın kullandığı ama bazı arkadaşlarımızın ne işe yaradığından emin olmadıkları şasi sistemini size aşağıda kısmen açıklamaya çalışacağım. Oyun içerisinde gerçekci yakıt tüketimi özelliğini kullanıyorsanız ve tamir ücretlerini bir nevi azaltmak istiyorsanız bu bilgiler işinize yarayabilir..

    [​IMG]

    Şasi 4 x 2 = Ülkemizde ve birçok Avrupa ülkesinde en avantajlı seçenek 5 dingil olduğu için uluslararası çalışan firmalar araçlarını, çekiciler 2 dingil treylerler 3 dingil olmak üzere 5 dingil olarak alırlar. Bunun sebebi otoyol geçiş ücretleri, aracın toplam ağırlığının az olması ve az yakıt tüketimi gibi temel nedenlerdir. 1. dingil kontrolü sağlar 2. dingil çekişi sağlar.

    Şasi 6 x 2 = Avare veya Hamal diye tabir edilen bu aks düzeninin amacı çok tonajlı taşıma olmayan ancak 3 dingilin taşıma sınırının biraz daha fazla olmasından faydalanmak için kullanılan bir düzendir. 1. dingil kontrolü sağlar, 2. dingil çekişi sağlar, 3. dingil kontrol ve çekiş sağlama görevi dışındadır. 3. dingil ortalama bir tonajda boşa döndüğü için tamir ve lastik masrafı oluşturabilir.

    Şasi 6 x 2 / 4 = Push Axle denilen direksiyonu çevirince zorlamayla dönen hareket kabiliyeti sağlayan 3. dingilin önünde bulunan 2. dingile sahip bir modeldir. Hareketli olması sayesinde manevra kabiliyeti yüksektir, Bunun yanında daha fazla yük alabilmeyi sağlar. 1. dingil kontrolü sağlar, 2. dingil kontrole yardımcı olur, 3. dingil çekişi sağlar. 2. dingil sabit olduğu için ekstra tamir ve lastik bakım masrafı oluşturur.

    Şasi 6 x 2 Arka aks kontrollü = 6 x 2 şasi ile aynı yük ve kontrol avantajlarını sağlarken 3. aks kontrollü olduğu için çekici boşken havaya kaldırılabildiğinden tamir ve ekstra lastik masrafını önler.

    Şasi 6 x 2 / 4 Orta aks kontrollü = 6 x 2 / 4 şasi sistemi ile aynı avantajları sağlarken çekici boş iken kullanıldığında, arka aks kaldırılırsa ekstra tamir ve lastik bakım masrafını önler. Bu şekilde kullanımı sırasında 1. ve 2. aksların arası kısaldığından çekici normalden daha fazla manevra özelliği kazanır.

    Şasi 6 x 4 = Arka aksların ikisi birden çekiş sağladığı için düzgün olmayan yollarda çekiş kaybını önlerken yakıt tüketimlerini, tamir ve lastik bakım masraflarını arttırır. Çekiciniz 600 Hp ve üzeri bir çekici ise, şasi sistemi 4 çeker bir sistem olduğu için virajlarda gaz verdiğinizde kontrol kabiliyetinizi belirgin bir şekilde düşürür ve aracı kontrol etmekte zorlanırsınız. 1. dingil kontrolü sağlar, 2. ve 3. dingiller çekişi sağlar.

    Şasi 8 x 4 = Ağır yüklerin çekiminde ve engebeli arazilerde daha fazla güç sağlayan 8x4 şasi özelliği oyunda sadece Mercedes-Benz New Actros, Volvo FH 2012 ve hem Scania R hem de Streamline'de bulunuyor.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 6 Temmuz 2017

  2. Greybeard

    Greybeard
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    1.151
    1.543
    435
    TruckersMP Profili
    Güzel paylaşım, yararlı.
     
    Baranonen34 bunu beğendi.
  3. Baranonen34

    Baranonen34
    Yönetim Ekibi Administrator
    Plaka

    3.346
    4.815
    435
    MAN
    Bilmeyenler için çok yararlı paylaşım,Ellerine sağlık.
     
  4. TiesTo

    TiesTo
    Bağışçı Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    90
    97
    95
    Volvo
    TruckersMP Profili
    Güzel paylaşım emeğine sağlık..
     
  5. WarsLife

    WarsLife
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    21
    26
    1
    60
    Volvo
    TruckersMP Profili
    En mantıklısı hangisi performans bakımından ?
     
  6. Hardy

    Hardy
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    306
    469
    380
    En mantıklısı; Ortalama bütün yüklerle uyumlu olması, yakıt tüketimi, bakım masrafları ve çekiş / kontrol uyumluluğu bakımından 4 x 2 dir.
     
    Ege1903 ve GrandLion bunu beğendi.
  7. Mci61

    Mci61
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 ve ATS Sahibi

    1.425
    736
    405
    Scania
    TruckersMP Profili
    Emeğine sağlık , güzel paylaşım..
     
  8. Productive

    Productive
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    34
    4
    70
    Volvo
    TruckersMP Profili
  9. Maxstar

    Maxstar
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi
    Plaka

    309
    48
    170
    Volvo
    TruckersMP Profili
    6x4 şasi virajlarda kontrol kabiliyetini artırır. 4 çeker olması onu sadece yakıt ve hızlanma açısından olumsuz etkilerken yol tutuşu artırır.
     
  10. H2O

    H2O
    Kayıtlı Kullanıcı ETS2 Sahibi

    23
    5
    1
    45
    TruckersMP Profili
    Faydalı paylaşım Teşekkürler...